Back to Work Sale: tot wel 45% korting!

 Alleen vandaag: Gratis verzending!

    Algemene voorwaarden

    Artikel 1 – Definities

    In deze voorwaarden gelden de volgende definities:

    Herroepingsperiode: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

    Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand met de ondernemer sluit;

    Dag: kalenderdag;

    Duurzame overeenkomst: een overeenkomst op afstand die betrekking heeft op een reeks producten en/of diensten waarvan de levering en/of aankoopverplichting over een bepaalde periode is verdeeld;

    Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om aan hem persoonlijk gerichte informatie op te slaan op zo’n manier dat toekomstige raadpleging en onveranderde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk is;

    Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om de overeenkomst op afstand binnen de herroepingsperiode te herroepen;

    Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten aan consumenten op afstand aanbiedt;

    Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die wordt gesloten in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand tot aan het moment van de overeenkomst;

    Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte verkeren;

    Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden van de ondernemer.

    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

    Naam van het bedrijf: DreamSleepz

    Kamer van Koophandel nummer: 96436646

    BTW nummer: NL003943301B45

    Handelsnaam: DreamSleepz

    E-mail klantenservice: hello@dreamsleepz.nl

    Adres van het bedrijf: Carolushof 161, 5211XH ’s-Hertogenbosch, Nederland. (let op: geen retouradres)

    Artikel 3 – Toepasselijkheid

    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand en bestelling die tussen ondernemer en consument wordt gesloten.

    Voor het sluiten van de overeenkomst op afstand wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit naar redelijkheid niet mogelijk is, wordt vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand erop gewezen dat de algemene voorwaarden in de bedrijfsruimten van de ondernemer kunnen worden ingezien en worden deze op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos toegezonden.

    Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden, ongeacht het voorgaande, vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand op elektronische wijze aan de consument beschikbaar worden gesteld, zodat deze gemakkelijk op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen. Indien dit naar redelijkheid niet mogelijk is, wordt vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek van de consument elektronisch of op andere wijze kosteloos worden toegezonden.

    Indien naast deze algemene voorwaarden specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, gelden de tweede en derde alinea’s dienovereenkomstig en kan de consument in geval van tegenstrijdigheden altijd een beroep doen op de voor hem gunstigste bepaling.

    Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden te allen tijde geheel of gedeeltelijk nietig of vernietigbaar zijn, blijven de overige bepalingen van het contract en deze algemene voorwaarden onverminderd van kracht en wordt de betreffende bepaling onverwijld in onderling overleg vervangen door een bepaling die zoveel mogelijk overeenkomt met de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling.

    Situaties die niet door deze algemene voorwaarden worden gedekt, dienen “in de geest” van deze algemene voorwaarden te worden beoordeeld.

    Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze algemene voorwaarden dienen “in de zin” van deze algemene voorwaarden te worden geïnterpreteerd.

    Artikel 4 – Het aanbod

    Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan voorwaarden is verbonden, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.

    Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.

    Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de consument een passende beoordeling van het aanbod mogelijk te maken. Indien de ondernemer afbeeldingen gebruikt, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Duidelijke fouten of kennelijke vergissingen in het aanbod binden de ondernemer niet.

    Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen reden vormen voor schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

    De afbeeldingen die bij de producten horen, zijn een getrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.

    Elk aanbod bevat dergelijke informatie dat de consument duidelijk is welke rechten en plichten verbonden zijn aan de aanvaarding van het aanbod. Dit betreft met name:

    • de prijs, exclusief inklaringskosten en invoerbelasting. Deze bijkomende kosten zijn voor rekening en risico van de klant. De post- en/of koerierdienst zal de speciale regeling voor post- en koerierdiensten betreffende invoer toepassen. Deze regeling geldt indien de goederen worden ingevoerd in het EU-bestemmingsland, wat in dit geval het geval is. De post- en/of koerierdienst brengt de btw (al dan niet samen met de geheven inklaringskosten) in rekening bij de ontvanger van de goederen;

    • eventuele verzendkosten;

    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

    • of het herroepingsrecht van toepassing is of niet;

    • de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;

    • de termijn waarbinnen het aanbod aanvaard moet worden of de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand, indien de kosten voor het gebruik van het communicatiemiddel op een andere basis dan het reguliere basistarief worden berekend;

    • of de overeenkomst na het sluiten wordt gearchiveerd en, zo ja, hoe de consument daarop kan beschikken;

    • de wijze waarop de consument vóór het sluiten van de overeenkomst de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en, indien gewenst, verbeteren;

    • alle andere talen waarin de overeenkomst naast het Nederlands kan worden gesloten;

    • de gedragscodes waaraan de ondernemer is onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes elektronisch kan inzien; en

    • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in het geval van een overeenkomst voor bepaalde tijd.

    Optioneel: beschikbare maten, kleuren, materialen.

    Artikel 5 – De overeenkomst

    Onder voorbehoud van de bepalingen in artikel 4 komt de overeenkomst tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de daarin gestelde voorwaarden.

    Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, zal de ondernemer de ontvangst van de aanvaarding onverwijld elektronisch bevestigen. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

    Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische gegevensoverdracht te beschermen en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen treffen.

    De ondernemer kan zich – binnen de wettelijke kaders – informeren over de betalingscapaciteit van de consument en over alle feiten en omstandigheden die belangrijk zijn voor een verantwoord sluiten van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op basis van dit onderzoek gegronde redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of de uitvoering onder bepaalde voorwaarden aan te bieden met vermelding van redenen.

    De ondernemer zal de consument de volgende informatie bij het product of de dienst schriftelijk of op een wijze die de consument op een toegankelijke en duurzame gegevensdrager kan opslaan, verstrekken:

    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument zijn klachten kan richten;

    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument zijn herroepingsrecht kan uitoefenen, of een duidelijke verklaring over de uitsluiting van het herroepingsrecht;

    • informatie over garanties en bestaande klantenservice;

    • de in artikel 4, lid 3 van deze voorwaarden genoemde gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al vóór het sluiten van de overeenkomst aan de consument heeft verstrekt;

    • de voorwaarden voor beëindiging van de overeenkomst indien deze een looptijd heeft van meer dan een jaar of van onbepaalde duur is.

      In het geval van een overeenkomst voor bepaalde tijd geldt deze bepaling alleen voor de eerste levering.

    Elke overeenkomst wordt gesloten onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

    Artikel 6 – Recht op herroeping

    Bij aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen te ontbinden. Deze bedenktijd begint op de dag na ontvangst van het product door de consument of een door de consument aangewezen en aan de ondernemer medegedeelde vertegenwoordiger.

    Gedurende de bedenktijd zal de consument het product en de verpakking zorgvuldig behandelen. Hij zal het product alleen uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij het product wil behouden. Indien hij gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, stuurt hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele staat en verpakking terug naar de ondernemer, volgens de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer.

    Indien de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht de ondernemer binnen 30 dagen na ontvangst van het product hiervan op de hoogte te stellen. Dit dient te gebeuren door middel van een schriftelijke verklaring of e-mail. Nadat de consument heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, moet hij het product binnen 30 dagen terugzenden naar de oorspronkelijke plaats. De consument moet aantonen dat het geleverde product tijdig is teruggezonden, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.

    Indien de consument zijn wens tot herroeping niet heeft kenbaar gemaakt of het product niet binnen de genoemde termijnen is teruggezonden, wordt de aankoop als definitief beschouwd.

    Artikel 7 – Kosten bij herroeping

    Wanneer de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, zijn de kosten voor het terugzenden van de producten voor rekening van de consument.

    Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping terugbetalen. Voorwaarde is dat het product reeds bij de ondernemer is ontvangen of dat de consument bewijs kan leveren van de volledige terugzending.

    Artikel 8 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

    De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument voor producten uitsluiten zoals beschreven in de tweede en derde alinea’s. Deze uitsluiting geldt alleen indien de ondernemer de consument duidelijk, minstens tijdig vóór het sluiten van de overeenkomst, op de uitsluiting heeft gewezen.

    De uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor producten:

    • die door de ondernemer op basis van specificaties van de consument zijn vervaardigd;

    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

    • die vanwege hun aard niet kunnen worden geretourneerd;

    • die snel kunnen bederven of verouderen;

    • waarvan de prijs onderhevig is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

    • voor afzonderlijke kranten en tijdschriften;

    • voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling door de consument is verbroken;

    • voor hygiëneproducten waarvan de verzegeling door de consument is verbroken.

    De uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor diensten:

    • met betrekking tot accommodatie, vervoer, restaurantbezoeken of vrijetijdsactiviteiten die op een bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode plaatsvinden;

    • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen vóór het einde van de herroepingstermijn;

    • weddenschappen en loterijen.

    Artikel 9 – De prijs

    Gedurende de geldigheidsduur van het aanbod worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve bij prijswijzigingen als gevolg van aanpassingen in het btw-tarief.

    Afwijkend van het voorgaande kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt, buiten zijn controle, aanbieden met variabele prijzen. Deze schommelingen en het feit dat de genoemde prijzen richtprijzen zijn, worden in het aanbod vermeld.

    Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien deze voortvloeien uit wettelijke bepalingen.

    Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer hiermee heeft ingestemd en:

    • zij voortvloeien uit wettelijke bepalingen; of

    • de consument het recht heeft de overeenkomst te beëindigen vanaf de dag dat de prijsverhoging ingaat.

    Conform artikel 5, lid 1, van de Wet op de omzetbelasting 1968 vindt de levering plaats in het land waar het vervoer begint. In dit geval vindt deze levering buiten de EU plaats. De post- of koerierdienst zal vervolgens de invoer-btw of inklaringskosten bij de klant innen. Daarom brengt de ondernemer geen btw in rekening.

    Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Er wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor gevolgen van druk- en zetfouten. In het geval van druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product tegen de verkeerde prijs te leveren.

    Artikel 10 – Conformiteit en garantie

    De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van geschiktheid en/of bruikbaarheid, en de wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften die gelden op het moment van het sluiten van de overeenkomst. Indien overeengekomen, garandeert de ondernemer tevens dat het product geschikt is voor een ander dan het normale gebruik.

    Een garantie van de ondernemer, fabrikant of importeur tast niet de wettelijke rechten en aanspraken aan die de consument op grond van de overeenkomst jegens de ondernemer kan doen gelden.

    Defecte of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering schriftelijk bij de ondernemer te worden gemeld. De producten moeten in originele verpakking en in nieuwe staat worden geretourneerd.

    De garantietermijn van de ondernemer is gelijk aan die van de fabrikant. De ondernemer is echter nimmer aansprakelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor het individuele gebruik door de consument, noch voor enige advisering omtrent het gebruik of de toepassing van de producten.

    De garantie geldt niet indien:

    • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of gewijzigd, of deze door derden heeft laten repareren en/of wijzigen;

    • de geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins nalatig of in strijd met de instructies van de ondernemer en/of op de verpakking zijn behandeld;

    • de gebreken geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van voorschriften die door de overheid zijn vastgesteld of worden vastgesteld met betrekking tot het type of de kwaliteit van de gebruikte materialen.

    Artikel 11 – Levering en uitvoering

    De ondernemer zal bij het ontvangen en uitvoeren van bestellingen van producten de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen.

    De plaats van levering is het adres dat de consument aan de ondernemer heeft opgegeven.

    Onder voorbehoud van de bepalingen in artikel 4 van deze algemene voorwaarden zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen zo spoedig mogelijk uitvoeren, doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere levertijd. Indien de levering vertraagd is of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, zal de consument uiterlijk 30 dagen na de bestelling hiervan op de hoogte worden gesteld. In dat geval heeft de consument het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

    In het geval van ontbinding overeenkomstig het voorgaande lid zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de ontbinding, restitueren.

    Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel te leveren. Bij de levering zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden medegedeeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Voor vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

    Het risico van beschadiging en/of verlies van producten ligt bij de ondernemer tot het moment van overdracht aan de consument of een door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

    Artikel 12 – Duur, beëindiging en verlenging van overeenkomsten voor bepaalde tijd

    Beëindiging

    De consument kan een contract voor onbepaalde tijd, dat is aangegaan voor de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzegregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

    De consument kan een contract voor bepaalde tijd, dat is aangegaan voor de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, te allen tijde opzeggen aan het einde van de looptijd, met inachtneming van de overeengekomen opzegregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

    De consument kan de in de voorgaande alinea’s genoemde afspraken wijzigen door:

    • ze te allen tijde te beëindigen zonder gebonden te zijn aan een specifieke datum of periode;

    • ze ten minste op dezelfde wijze te beëindigen als waarop ze zijn aangegaan;

    • altijd met dezelfde opzegtermijn op te zeggen die de ondernemer voor zichzelf heeft vastgesteld.

    Verlenging

    Een contract voor bepaalde tijd, dat betrekking heeft op de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, kan niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde periode.

    Onverminderd het voorgaande kan een contract voor bepaalde tijd, dat is gesloten voor de regelmatige levering van dag- of weekbladen, stilzwijgend worden verlengd met een vaste duur van maximaal drie maanden, mits de consument dit verlengde contract aan het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.

    Een contract voor bepaalde tijd, gesloten voor de regelmatige levering van goederen of diensten, kan alleen stilzwijgend voor onbepaalde tijd worden verlengd indien de consument het contract te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand, respectievelijk een opzegtermijn van maximaal drie maanden indien het contract betrekking heeft op regelmatige, maar minder dan eenmaal per maand plaatsvindende levering van dag- of weekbladen.

    Een contract voor bepaalde tijd voor de regelmatige levering van dag- of weekbladen in het kader van een introductieabonnement (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch aan het einde van de proef- of introductieperiode.

    Duur

    Indien een contract een looptijd heeft van meer dan één jaar, kan de consument het contract na één jaar te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij redelijkheid en billijkheid een opzegging vóór het verstrijken van de afgesproken looptijd in de weg staan.

    Artikel 13 – Betaling

    Tenzij anders overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen binnen 7 werkdagen na aanvang van de in artikel 6 lid 1 genoemde bedenktijd te worden betaald. In het geval van een overeenkomst tot het verrichten van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

    De consument is verplicht de ondernemer onverwijld te informeren over onjuistheden in de opgegeven of vermelde betalingsgegevens.

    Bij niet-betaling door de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de redelijk gemaakte kosten in rekening te brengen, die vooraf aan de consument zijn meegedeeld.

    Artikel 14 – Klachtenprocedure

    Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 7 dagen nadat de consument het gebrek heeft geconstateerd volledig en duidelijk omschreven bij de ondernemer te worden ingediend.

    Op ingediende klachten wordt binnen 14 dagen na ontvangst gereageerd. Indien een klacht naar verwachting een langere verwerkingstijd vergt, bevestigt de ondernemer de ontvangst binnen de 14-dagen termijn en informeert hij de consument over het te verwachten tijdstip van een meer uitgebreide reactie.

    Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat onderworpen is aan geschillenbeslechting.

    Een klacht leidt niet tot opschorting van de verplichtingen van de ondernemer, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

    Indien een klacht door de ondernemer gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer naar eigen inzicht de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

    Artikel 15 – Geschillen

    Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Dit geldt ook indien de consument in het buitenland woont.

    Artikel 16 – CESOP

    Als gevolg van de vanaf 2024 aangescherpte maatregelen in verband met de ‘Wet tot wijziging van de Wet op de omzetbelasting 1968 (implementatiewet betalingsdienstverlenersrichtlijn)’ kunnen betalingsdienstverleners gegevens registreren in het Europese CESOP-systeem (Centraal Elektronisch Betalingsinformatiesysteem).